Sexualitatea şi perversiunile sexuale
Jean-Michel Magis
Cartea ’’Sexualitatea şi perversiunile sexuale’’, este scrisă de Jean-Michel Magis un autor francez şi a apărut la editura Aurelia în anul 1997. Aceasta este structurată în două părţi: în prima parte autorul vorbeşte despre deviaţiile obiectuale, iar în cea de-a doua parte despre deviaţiile funcţionale.
Jean-Michel Magis
Cartea ’’Sexualitatea şi perversiunile sexuale’’, este scrisă de Jean-Michel Magis un autor francez şi a apărut la editura Aurelia în anul 1997. Aceasta este structurată în două părţi: în prima parte autorul vorbeşte despre deviaţiile obiectuale, iar în cea de-a doua parte despre deviaţiile funcţionale.
În categoria deviaţiilor obiectuale autorul include auto-erotismul. Acesta reprezintă activitatea sexuală solitară, îndreptată asupra propriului corp. Autorul vorbeşte şi despre homosexualitate, care constă în relaţiile dintre două persoane de acelaşi sex, dar şi despre fetişism. Fetişismul reprezintă ataşamentul erotic faţă de lucruri neînsufleţite sau de părţi ale trupului aproapelui. O altă deviaţie funcţională este necrofilia care constă în obținerea plăcerii sexuale prin contactul cu cadavrele. Eonismul sau travestismul constă în dorinţa individului de a se îmbrăca în hainele sexului opus. De asemenea autorul vorbeşte şi despre zoofilie, pedofilie şi gerontofilie. Zoofilia se referă la toate raporturile sexuale pe care fiinţele umane le pot avea cu animalele. Pedofilia se referă la relaţiile sexuale ale unui adult cu un copil, iar gerontofilia se referă la relaţiile sexuale ale adulţilor cu bătrânii.
În categoria deviaţiilor funcţionale autorul include sadimul, care constă în căutarea și obținerea unei excitații sexuale prin activități reale și non simulate, care provoacă suferință fizică sau psihică altcuiva. Tot în această categorie include şi masochismul care constă obţinerea plăcerii sexuale prin suferinţă fizică şi psihică, doriţa insaţiabilă de a fi supus şi de a primi ordine. De asemenea, tot în această parte a cărţii autorul vorbeşte despre sadismul major, care are acelaşi caracteristici cu sadismul, însă cu observaţia că se poate ajunge la crime sexuale. Voyeurismul este o altă perversiune de natură funcţională, o perversiune de vedere, care deplasează accentul erotic de la funcţia genitală spre cea a văzului, cum ar fi privirea unui act sexual între două persoane străine lui, strip-tease-ul sau contemplarea trupului feminin.Exhibiţionismul reprezintă tot o deviaţie funcţională, care constă în dorinţa unor persoane de a se arăta goale pe stradă şi pentru bărbaţi dorinţa de a-şi arăta penisul în erecţie. Fixaţiile anale reprezintă perversiunile legate de excremente, iar ondinismul perversine legată de urină. De asemenea tot în această categorie a deviaţiilor funcţioanle, autorul include şi nimfomania. Aceasta se manifestă prin schimbarea partenerilor în continuu, dăruirea indiferent cui, imposibilitatea de a rezista acestei pulsiuni. Sexualitatea de grup, schimburile de parteneri şi incestul sunt încadrate de autor tot în această categorie a deviaţiilor funcţionale.Incestul reprezintă relaţiile sexuale între membrii aceleiaşi familii,între părinţi şi copii, frate şi soră, între veri.
Freud ne va spune: suntem cu toţii nişte perverşi, iar Sade sau Masoch ne vor arăta că totul este o problemă de nuanţă. Perversiunea depinde în mod direct de cultură şi moravuri.Ceea ce noi numim, de exemplu atentat la pudoare, nu există într-o societate nudistă. Exhibiţionismul şi voyeurismul sunt ignorate de multe populaţii africane, iar homosexualitatea era foarte apreciată în Grecia Antică.
Recomand această carte deoarece oferă un preambul asupra noţiunilor de sexualitate, informaţiile fiindu-ne utile pe parcursul întregului curs de psihosexologie.
În categoria deviaţiilor funcţionale autorul include sadimul, care constă în căutarea și obținerea unei excitații sexuale prin activități reale și non simulate, care provoacă suferință fizică sau psihică altcuiva. Tot în această categorie include şi masochismul care constă obţinerea plăcerii sexuale prin suferinţă fizică şi psihică, doriţa insaţiabilă de a fi supus şi de a primi ordine. De asemenea, tot în această parte a cărţii autorul vorbeşte despre sadismul major, care are acelaşi caracteristici cu sadismul, însă cu observaţia că se poate ajunge la crime sexuale. Voyeurismul este o altă perversiune de natură funcţională, o perversiune de vedere, care deplasează accentul erotic de la funcţia genitală spre cea a văzului, cum ar fi privirea unui act sexual între două persoane străine lui, strip-tease-ul sau contemplarea trupului feminin.Exhibiţionismul reprezintă tot o deviaţie funcţională, care constă în dorinţa unor persoane de a se arăta goale pe stradă şi pentru bărbaţi dorinţa de a-şi arăta penisul în erecţie. Fixaţiile anale reprezintă perversiunile legate de excremente, iar ondinismul perversine legată de urină. De asemenea tot în această categorie a deviaţiilor funcţioanle, autorul include şi nimfomania. Aceasta se manifestă prin schimbarea partenerilor în continuu, dăruirea indiferent cui, imposibilitatea de a rezista acestei pulsiuni. Sexualitatea de grup, schimburile de parteneri şi incestul sunt încadrate de autor tot în această categorie a deviaţiilor funcţionale.Incestul reprezintă relaţiile sexuale între membrii aceleiaşi familii,între părinţi şi copii, frate şi soră, între veri.
Freud ne va spune: suntem cu toţii nişte perverşi, iar Sade sau Masoch ne vor arăta că totul este o problemă de nuanţă. Perversiunea depinde în mod direct de cultură şi moravuri.Ceea ce noi numim, de exemplu atentat la pudoare, nu există într-o societate nudistă. Exhibiţionismul şi voyeurismul sunt ignorate de multe populaţii africane, iar homosexualitatea era foarte apreciată în Grecia Antică.
Recomand această carte deoarece oferă un preambul asupra noţiunilor de sexualitate, informaţiile fiindu-ne utile pe parcursul întregului curs de psihosexologie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu